Reklamační řád

1. Všeobecná ustanovení a vymezení pojmů

  1. Tento reklamační řád byl zpracován pro fyzické i právnické osoby jako kupující. Reklamace zboží se řídí obsahem konkrétního smluvního vztahu mezi prodávajícím a kupujícím, platnými Všeobecnými obchodními podmínkami prodávajícího a dále zákonem č. 89/2012, občanský zákoník, v platném znění. Přednost má konkrétní ujednání prodávajícího a kupujícího.
  2. Prodávající je společnost VIA – REK, a.s. se sídlem Old. Blažka 145, 679 02 Rájec- Jestřebí, IČ: 49450956, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, spisová značka B 6980.
  3. Kupujícím je subjekt, který s prodávajícím uzavřel kupní smlouvu.

2. Práva kupujícího z vadného plnění

  1. Vykazuje-li zboží při převzetí kupujícím zjevné vady, tj. zejména pokud je zboží kupujícímu předáno v porušeném transportním obalu, je kupující oprávněn odmítnout převzetí zboží. V takovém případě zůstává zachován nárok kupujícího na poskytnutí řádného plnění prodávajícím, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou zboží nebo jeho opravou, dále přiměřenou slevou z kupní ceny nebo odstoupením od smlouvy a vrácením kupní ceny. Volbu nároku provede kupující. To neplatí, pokud kupující před převzetím zboží o zjevné vadě zboží věděl, nebo ji sám způsobil.
  2. V případě, že se po převzetí zboží kupujícím vyskytnou v záruční době vady zboží, může kupující uplatnit u prodávajícího reklamaci vad zboží v záruční době.
  3. Délka záruční doby činí 24 měsíců, není-li mezi prodávajícím a kupujícím ujednáno jinak. Záruční doba začíná běžet okamžikem převzetí zboží kupujícím.
  4. Na žádost kupujícího poskytne prodávající záruku písemnou formou (záruční list). Umožňuje-li to povaha zboží, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení zboží.
  5. Odstoupení kupujícího od smlouvy je vůči prodávajícímu účinné od okamžiku, kdy je mu doručeno písemné prohlášení kupujícího o odstoupení od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a smluvní strany jsou si povinny vrátit vše, co si na jejím základě poskytly.

3. Vyřízení reklamace

  1. Reklamace se uplatňují v sídle prodávajícího. Reklamaci musí kupující uplatnit u prodávajícího písemnou formou, a to do 15 dnů od převzetí zboží (viz obchodní podmínky). Kupující je povinen uložit reklamované zboží odděleně a zajistit ho proti dalšímu poškození.
  2. Reklamace musí být vždy řádně doložena popisem zboží a jeho vad – název zboží, balení, množství, výrobní šarže, průvodní doklady, protokolem o reklamaci podepsaným přepravcem, vzorky atd. K reklamaci použije kupující reklamační protokol. Tento vyplněný reklamační protokol odešle jako přílohu na mailovou adresu reklamace@via-rek.cz.
  3. Za situace, kdy je třeba zboží zaslat prodávajícímu nebo servisnímu středisku, si kupující ve vlastním zájmu počíná tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného a dostatečně chránícího obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy zboží a označí zásilku příslušnými symboly.
  4. Práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.
  5. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace u prodávajícího, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě pro vyřízení reklamace.
  6. V případě neoprávněné reklamace (vada vznikla nesprávným použitím zboží kupujícím nebo jeho chybnou manipulací se zbožím apod.), servisní středisko naúčtuje kupujícímu náklady na lokalizaci a opravu vady. Kupující je povinen tyto náklady uhradit ve stanoveném termínu, nejpozději však do 14 (slovy: čtrnácti) dnů od ukončení reklamačního řízení.
  7. Prodávající neodpovídá za škody vzniklé nesprávným použitím zboží.
  8. Prodávající dohodne s kupujícím nejvhodnější formu reklamační procedury v závislosti na povaze reklamované vady. Prodávající s přihlédnutím k povaze reklamace nabídne kupujícímu, aby jej navštívila odborná osoba, nebo doporučí zboží dopravit zpět do sídla prodávajícího.
  9. Při každé návštěvě odborné osoby u kupujícího je třeba, aby byl vyhotoven a kupujícím podepsán protokol o zjištěných závadách a formě jejich odstranění. Bez tohoto protokolu není návštěva odborné osoby prodávajícím akceptována.
  10. Doba od uplatnění reklamace až do doby jejího vyřízení prodávajícím se do záruční doby nepočítá. Dojde-li k výměně zboží, začne záruční doba běžet znovu od převzetí nového zboží kupujícím.
  11. Své dotazy týkající se reklamací zasílejte na e-mail: reklamace@via-rek.cz.

4. Závěrečná ustanovení

  1. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti 1. 1. 2017
  2. Změny reklamačního řádu vyhrazeny.
  3. Reklamace u prodávajícího vyřizuje: OŘ
  4. Reklamace u kupujícího vyřizuje: VPÚ

Evidence reklamací je uvedena v šanonu u chemika společnosti

Schválil, dne 1. 1. 2017
Aktualizace, dne: 20. 2. 2018

Mgr. Marcel Binek
Ředitel společnosti

Aktuality
Provoz prodejny Bazénové chemie
10.4.2018
Vážení zákazníci. Provoz podnikové prodejny Bazénové chemie bude zahájen dne 2. 5. 2018. Provozní doba: pondělí až pátek od 08:00 do 18:00 hod. V soboty od 08:00 do 11:00 hod. Těšíme se na vaší návštěvu.
UPOZORNĚNÍ
17.7.2015
Upozorňujeme naše zákazníky a odběratelé, že s ohledem na provozní dobu expedice bude nakládání zboží realizováno od 7:00 do 15:30 hod. pro velkoodběratelé. Provoz podnikové prodejny Bazénové chemie zůstává beze změn (8:00 - 18:00 v pracovní dny, 8:00 - 11:00 v sobotu).
Eshop Wetter
18.5.2015

Vážení zákazníci, i v letošním roce můžete přípravky Wetter zakoupit v našem e-shopu na adrese www.wetter-bch.cz nebo www.wetterbch.cz. K nahlédnutí zde: Wetter bazénová chemie
eshop Wetter

Změna právní formy
5.11.2013
© Copyright 2015 - Via-Rek, a.s.